Nieuwjaarskusjes mmm lekker..

Afbeelding

Mijn lieve groepsgenootjes kunnen het vast nog niet aan om te bloggen zo na de kerst, maar ik ben er weer klaar voor! Er is dan ook zeker weer een belangrijk blogonderwerp te vinden: (ongewenste) nieuwjaarszoenen op het werk.

Je komt in het begin van het nieuwe jaar en iedereen wenst elkaar gelukkig nieuwjaar, dus jij doet hier ook aan mee. Het punt is alleen: wat als je drie zoenen krijgt van iemand van wie je ze liever niet krijgt..? Mag je die weigeren?

Volgens Reinildis van Ditzhuyzen, etiquette-deskundige, zijn er geen regels voor deze , dus weigeren is toegestaan. Psycholoog Beatrijs Ritsema vindt het zoenen zelfs niet zo’n succes. Je kiest ervoor om de ene wel te zoenen en de andere niet (niet heel raar als je het mij vraagt..). Zelf zou ik ook voor de jonge knappe mannen gaan en de oudere nog even proberen te laten wachten.. En als het dan zover komt dat het ongemakkelijk wordt, kun je altijd nog met je andere hand je mede-kusser zijn schouder vastpakken. Kan hij lekker niet dichterbij komen ha-ha. 

Ik wens iedereen een gelukkig nieuwjaar (met een hand) en de knapperds onder ons krijgen er natuurlijk 3 kussen bij x x x

Geschreven door: Lieve

Bron: Elsevier

Geef een reactie

