Ik lust je rauwwwww

Afbeelding

Donderdag.. Zaterdag.. Een pot nat, vandaar dat ik vandaag heb besloten te bloggen!

Afgelopen week is de documentaire ‘Rauw’ op de televisie geweest. Deze gaat over een Nederlands jongetje (15), Tom, die samen met zijn moeder ‘rauw’ eet. Dit betekent dat er alleen maar ongekookt en onverwarmd voedsel gegeten wordt en daarbij geen vlees of vis. De moeder van Tom, Francis, heeft zo haar eigen ideeën over wat goed is voor haar zoon. Zo houdt ze hem inmiddels al 3 jaar thuis van school, omdat de scholen Tom niet het onderwijs zouden bieden wat zij voor ogen heeft. 

Inmiddels heeft de familie zelfs al met Jeugdzorg te maken. Zij maken zich ernstige zorgen om Tom, omdat hij een groeiachterstand heeft opgelopen door zijn beperkte dieet. Tom heeft de afgelopen jaren geen ziekenhuizen etc. meer bezocht en Jeugdzorg stond dus aan de deur om Tom uit huis te laten plaatsen. 

Of hier sprake is van kindermishandeling.. Ik denk het niet. Afgelopen maandag heb ik de documentaire gezien en ik ben van mening dat de moeder hier echt geen verkeerde bedoelingen mee heeft. Ook geeft Tom zelf aan dat hij het eten lekker vindt en deze manier van leven eigenlijk wel prima vindt. In het artikel op Nu.nl stond ook dat het niet in het belang van Tom is om het zo breed uit te meten in de media, maar volgens mij is dit al te laat. Ik vind dat ze inderdaad Tom in de gaten moeten houden, hij zou zelfs ondervoed zijn en dit moet natuurlijk niet kunnen. Ook zou hij gewoon op school moeten zitten al is het maar voor zijn sociale contact. Ik ben benieuwd wat er met Tom gaat gebeuren en hoop voor hem dat hij door al deze aandacht niet nog meer problemen gaat krijgen..

Geschreven door: Lieve

Bron(nen): Nu.nl, NCRV

 

Geef een reactie

