Braziliaans liftspook

Vanmiddag hoorde ik op het nieuws van radio 3fm dat er een liftspook actief is in Brazilië, het gaat echter niet om een echt spook maar om een grap van een bekend Braziliaans tv-station.

De grote vraag die nu gesteld wordt is of deze grap wel verantwoord is en of mensen hier geen trauma’s aan over zullen houden. Als je het filmpje nog niet gezien hebt zou ik het zeker even kijken, behalve als je slapeloze nachten krijgt na het kijken van een horrorfilm.

Dit filmpje is gemaakt door een Braziliaans televisie programma dat vergelijkbaar is met het Nederlandse ‘Banana Split’. In het fragment worden mensen gefilmd die in een lift staan, na een tijdje valt het licht uit en verschijnt er een ‘horror-achtig’ meisje die deze mensen de stuipen op het lijf jaagt.

Persoonlijk vind ik dat deze ‘grap’ wel erg ver gaat, ik kan me heel goed voorstellen dat deze mensen niet graag meer in een lift zullen stappen na deze actie. Hoever kun je gaan met een grap, en tot wanneer is het grappig? Het filmpje is op youtube nu al meer dan een half miljoen keer bekeken.

Geschreven door: Wilke Hop

 

Geef een reactie

