Gedragsreclame zinloos

Vandaag stond in de spits een stukje met als titel ‘Gedragsreclame zinloos’. Jan Renes van de Wageningen Universiteit verteld hier over de reclames van bijvoorbeeld Sire. Iedereen weet wel hoe deze reclames eruit zien. Denk bijvoorbeeld aan de reclames over ‘geeft kinderen hun spel terug’. Schreeuwende ouders langs de lijn, Sire laat zien hoe het juist niet moet. Dit zou het verkeerde effect hebben op mensen, ze gaan dit juist alleen maar nadoen! In het buitenland pakken ze dit volgens hen op de ‘betere’ manier aan. Hier laten ze de ernstige gevolgen zien van de dingen die mensen doen in het dagelijks leven. Dit zou veel meer impact hebben en dit zou het gedrag uiteindelijk veranderen, wat het doel is van dit soort reclames.

Ik vraag me af hoever we hier in Nederland in mee gaan. Qua reclames zijn we tot nu toe redelijk braaf gebleven, wie weet wat voor ontwikkelingen we dus nog zullen doormaken in de reclamewereld.

Geschreven door: Lieve van Heur

Bron: http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2012/11/gedragsreclame-zinloos

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s