Limburgers boos op Sinterklaasjournaal

Afbeelding

Aangezien ik binnen ons groepje de Limburgers moet vertegenwoordigen, heb ik vandaag gekozen voor een stukje uit ‘Dagblad de Limburger’. Toen ik vanochtend de krant zag, was dit wat op de voorpagina stond: ‘Limburgers boos op Sinterklaasjournaal’.

De makers van het Sinterklaasjournaal hebben Hollandse acteurs gebruikt voor de rol van Limburger in hun laatste filmpje. Deze hebben het Limburgse accent volgens de ‘echte’ Limburgers nogal wat overdreven. Zij zijn op zijn zachtst gezegd niet blij dat ze ‘zo te kakken’ worden gezet.

Omroep NTR, die verantwoordelijk is voor het Sinterklaasjournaal, vindt dat er genoeg ‘echte’ Limburgers in de afleveringen zitten. De meeste van de mensen die in de afleveringen voorkomen, zouden zelfs Limburgers zijn.

Het artikel viel me op vanwege alle ergernis die er is ontstaan onder de Limburgers en alleen al het feit dat het op de voorpagina geplaatst was. Ik denk dat de Limburgers het alleen nog maar erger maken door hier zo fel op in te gaan en dit zo, naar mijn mening, te overdrijven. Het is begrijpelijk dat ze zich voor schut gezet voelen en hier mag zeker iets van gezegd worden, maar of dit nou echt spectaculair nieuws is.. Ik ben er niet van overtuigd. Uiteindelijk blijft Dagblad de Limburger toch een krant voor de Limburgers, dus als je het zo bekijkt is dit stuk op de voorpagina plaatsen wel te begrijpen. ‘Helaas’ ben ik niet gezegend met een zwoele Limburgse stem en hoef ik me in ieder geval niet druk te maken!

Bron: http://www.limburger.nl/article/20121114/REGIONIEUWS01/121119176#Limburgers_boos_op_Sinterklaasjournaal

Geschreven door: Lieve van Heur

Geef een reactie

